Side på Facebook for din bedrift?


Side på Facebook for din bedrift?

Facebook har daglig nesten 3 millioner norske brukere. En Facebook-side for bedriften betyr mye for søkemotorresultatet for din bedrift og kan fint erstattes med hvilken som helst internett katalog.

Fordelen er at en fan-side er helt kostnadsfritt, med mindre du ønsker å promoterer dine egne poster. Her kan du legge ut bilder av arbeid bedriften har gjort å dele dette med f.eks kunder, venner eller partnere. En av de store fordelene med FB-sider er at brukerne i stor grad forteller bedriften hva de vil ha.

Når man oppretter en Facebook-side, bør man tenke gjennom følgende spørsmål:

  • Hva ønsker vi å kommunisere? Er dette riktig kanal for dette?
  • Hvordan skal vi drifte siden? Hvem skal svare, og hva bør vi tillate?
  • Hvordan takler vi åpenheten? Hva med negative diskusjoner , hvordan skal vi håndtere disse?
  • Er det raskere å behandle spørsmål her?
  • Hvordan fjerner vi spam?
  • Hva er budsjettet vårt?

Gi noe til dine følgere:

  • Dine egne produkter og tilbud
  • Dine anbefalinger. Andre atikler, video og bilder
  • Dine oppskrifter
  • Generell kundeservice, men ikke vent til etter helgen med å svare.

Hva kan dine følgere gjøre for deg?

De er jo tross alt dine kunder og facebook gir deg muligheten til å ha en enda tettere dialog.

  • Dele innholdet og anbefale dine produkter til andre
  • Gi deg tilbakemeldinger på hva de ønsker
  • Gjøre dere bedre

Ha en plan mhtl publisering og husk å kvalitetssikre innholdet du deler.

http://www.facebook.com/pages/create.php